söndag 11 februari 2007

Uppvaktning på sängen!

Mellangrabben som fyller 8 idag, vaknar tidigt, strax före 6. Kan inte somna . Vi andra stiger upp och uppvaktar honom redan pigg och på hugget men fortfarande i sängen. Han lyckas hålla sig men kunde inte somna om!! Undrar varför? :)
Äter en stadig frukost innan gästerna kommer. Kanon väder -7 grader, tilloch med jag hittar skridskorna och åker på vår isbelagda fotbollsplan ca 100 m från dörren. Vågar åka ca 45 min innan jag ger upp med risk för träningsvärk. Därefter godis tårta och fika. Gott men knappast bra för karaktären emedan jag ska gå ner till 65 kg innan vätternrundan. Värst är nog helgerna och det sociala biten att vara tillsammans med familjen vid fikat! Försöker hålla mig till en slät kopp kaffe, men det händer att något annat slinker ner dessutom. Ingen panik egentligen då jag vägde ca 65,5 kg i fredags. Tid kvar!! Vill inte släpa på onödig vikt runt vätternrundan.
Dessutom är det ju födelsedag och ett giltigt skäl till att synda lagom!

4 kommentarer:

Gunillas J.ord sa...

Ha!
Du har en BLOGG;)

Kul! jag kommer kolla in här ibland ;)

harry sa...

Jajemen !! Inspirerad av dig givetvist!!! Men Sambon tycker inte jag ska vara så personlig !

Gunillas J.ord sa...

man får skilja på personligt och privat...jag tycker att det är underbart. Äntligen ett titthål hem till er ;) Hälsa henne det!

harry sa...

Bra Gunilla, "peppa" mig mer !