tisdag 6 februari 2007

Födelsedag 6/2-2007. Anna 38 ! Grattis

redan morgon! Trött efter natten på operation. Kom nog i säng runt kl 02.00. Eftersom sambon Anna fyller 38 idag. Är det brukligt att vi gratulerar och uppvaktar med frukost på sängen och presenter. Idag gick jag inte upp och Anna var uppe för mig! Jag hade redan i natt bestämt att hon skulle firas på kvällen när hon kommer hem från jobbet. Grabbarna tyckte således inte det. Det skulle firas sedvanligt så Anna fick krypa till sängs igen, fullt påklädd, utan att konferera med mig tog grabbarna initiativet och stövla net i köket och förväntade att jag skulle ha fixat med allt! Nix sa jag ! Presenten slogs in taffligt med paper och första bästa frystejp! Inte snyggt men funktionellt fövisso. Den andra presenten hade redan affären fixat snyggt. Frukosten hoppade vi över då jag tog för givet att hon redan hade ätit den då hon snart börjar jobba.
Fel igen !! Hon hade inte frukosterat på morgonen. AJ, AJ Aj !!!!
Nåväl skadan skedd. Hon fick en bok av Arne Dahl "Efterskalv" senaste boken tror jag, uppsanappat av ett tips på Åkes ölklubbs alltid återkommande disskusioner om litteratur. Jag som läser så sällan skäms varje gång! Det andra som redan var inslaget är ett presentkort på ett sminknings tillfälle, dvs någon slags "sminkskola" (engångs tillfälle) där man tydligen blir uppsminkad och får tips och ideer om hur man kan sminka sig så att det passar en personligt. Låter ju fantastiskt kul! (Själv skulle jag föredra en cykelmekar kurs)
Sambon Anna skjutsar mellangrabben Einar 7, till skolan medan Storgrabben Edvin har sovmorgon och börjar kl 10.00. Han får spela Tv-spel ca 40 min.
Jag själv och August 2, är lediga hela dagen!!! Har redan beställt en Carl-Gustav tårta som måste hämtas före kl 18.00. då konditoriet stänger.
Har också en annan överraskning som förmodligen kommer att glädja födelsedags barnet Anna när hon kommer hem ikväll. Ska bara ringa ett samtal och bekräfta det först.
August 2, och jag delar på en matlåda från frysen för enkelhetens skull. dessutom äter han det gärna.

Inga kommentarer: