tisdag 13 februari 2007

Cykling

Cykla till jobbet i nysnön, kämpa drygt 9 km. för att sedan fortsätta på motionscykeln på jobbet ca 20 min. Kändes bra.
Efter jobbet cykla jag hem snabbt för Mellangrabben 8, ska på karate. Måste hem & vara med Minstingen 2. Cykla snabbt 6 km i snön. En bil som tutade på mig trots att jag hade förkörsrätt, dessutom hade jag reflexväst, reflexer på armar och ben, plus cykellyset. Borde ha synts väldigt bra, ändå tutade han på mig, varpå jag hoppar av cykeln och ska springa fram till bilen yxtokig för att snällt förklara för honom trafikreglerna. Han fick snabbt bråttom och gasa järnet från korsningen. Han blev nog försträckt av min attack med cykelhjälm och påbyltade utstyrsel.
Visst ska man vara uppmärksam med cykeln men när bilarna ger fan i regler och dessutom tutar efter mig blir jag ilsken!
Imorse vägde jag 67,2 kg på min nya fina digitala våg. vilket ger en BMI på ca 22,7 ,varken för mager eller för kraftig tycker jag !!!!

Inga kommentarer: