måndag 12 februari 2007

Mager ?

Min sambo tycker jag är mager ! Borde äta mer och inte tappa mer vikt för då är det muskler som ryker, påstår hon!
Jag, går och köper en digital badrumsvåg/personvåg som kan mäta kroppsfett & kroppsvätska för att motbevisa henne!! En Hugin Nandarnia
Mäter vikten till 68,2 kg (I morse vägde jag 67 kg på min gamla våg) Kropps fett visade 18,8 % och kroppsvätska ca 55,7 %. Enligt tabellen som följde med låg jag på gränsen till mager men forfarande på normalsidan! Vet inte hur mycket man kan lita på den? Men den kan kanske ge en trend och se vad som händer med min vikt respektive kroppsfett, då jag kommer att öka träningen i vår . Är det musklerna som försvinner då ?

2 kommentarer:

Gunillas J.ord sa...

håller med sambon och inte vågen. Lite styrketräning för att inte försvinna helt kanske?

harry sa...

Okej !! Men av med fettet, muskler istället och vågen på samma våglängd köper jag !