lördag 10 februari 2007

Födelsedag ! Mellanrabben fyller! ( Vätternrundan)

Mellangrabben fyller 8 år Lördagen 11/2-2007. Men firas delvis av halva släkten redan idag. Han beställde en godistårta med jordgubbar i !! Gott!!
För övrigt är det fullt upp, Mellangrabben som ska till karateträning mellan kl 10.00 -11.00. Sedan slutstädning innan gästerna kommer. Hinner precis duscha men inte duka fram servisen.
Imorgon ska han firas på sängen så det blir till att stiga upp rätt tidigt. Sen kommer den andra delen av släkten och firar honom samtidigt som kusinen firas som fyller 6 (27/1-2007). Ännu mer tårta och fika!! Träningen får ligga på "is". Men hoppas på att fortsätta bättre nästa vecka.
Dock fick jag inspiration när vi träffa en del av gänget som ska åka vätternrundan och åt thai mat med dem ikväll. L. vill ta vätternrundan med tiden 11 tim 56 min. Det ska då slå M:s tid för ca 15 år sedan med 1 min! M vill bara ta sig runt och njuta av cyklingen. Jag lägger också "ribban" på 11 tim 54 min. Så att träningen blir mer intensifierad och mera mängdträning för att jag verkligen ska komma igång och inte ge mig/ge upp. Nyttan med vätternrundan ju är att få igång en vettig träning. "Ribban" ska få mig att ta den träningen på allvar, ge kvalitet & mängd till milen. Jag vet att jag är en tävlingsmänniska som antingen ger upp innan jag ger mig ikast eller så ger jag järnet och aldrig ger upp ! Därför är det också för den skull bra om jag tränar hårt för att klara av mig själv där ute på vätternrundan. När allt kommer omkring kommer jag att ge järnet !!! Offra mig själv och köra på rena viljan vilket kan vara ödesdigert och förödande om jag inte är väl förberdedd!

Inga kommentarer: