onsdag 31 januari 2007

Operation & Strul med cykeln!

Jobba kl 7.30- 14.45, flexa hem tidigare då det är intagningsstopp på vissa vårdavdelningar pga. vinterkräksjukan. Inga pat kunde då bli opererade. Stog på en TEA, dvs en Trombendartär ectomi i ljumsken. med efterföljande röntgenkontrast av blodkärlen på benet! Det tog nästan 4 tim. från det att vi börja operera tills patienten var ute till UVA. Dvs vi tog bort stora trombmassor/förkalkningar i den stora artären som leder syresatt blod till benet!
Jag har nu änligen fått rätt pedaler till racercykeln så att dem passr till skorna. Tyvärr kommer nästa bekymmer givetvist på engång. Inge luft i bakdäcket, då jag försöker pumpa däcket går ventilen sönder eftersom jag inte vet hur man pumpar ett däck med racerventil !!
Jag blev riktigt förbannad och irriterad. Men det är väl lika bra att jag får lära mig allt på en gång, så jag har lite mer "mekarrutin" inför vätternrundan!

Inga kommentarer: