söndag 21 januari 2007

friskis & svettis! Prova på Kort !

Pga. all snö ville jag prova på Spinning medel inför vätternrundan men alla platser var uppbokade. Dessutom var det kö på väntelistan för ev. reservplatser. Snacka om populär motionsform. Naturligtvist blev det ingen spinning på friskis & svettis. Jag kom emellertid på att sjukhuset bestod med ett gym som är tillgängligt för oss anställda utan någon extra kostnad, hade precis glömt bort det. Där fanns det tom. tre stycken motionscyklar. Perfekt! Därmed var cykelträningen för dagen räddad. Bestämmer mig för att prioritera den, före friskis & svettis, även om jag vet att det skulle vara ett extremt bra komplement till min träning.
Det var för övrigt min sambo Anna som föreslog Friskis & Svettis, så att jag skulle kunna cykla trots vädret. All heder till henne att hon fick iväg mig!

Inga kommentarer: