tisdag 23 januari 2007

Träning, Vätternrundan

Tog ett pass på motionscykeln efter jobbet i går kväll. Helt slut efter 20 min. Vet inte varför?
Har ju tidigare kunnat cylka utomhus i flera timmar. Men nu orkade jag knappt 20 min. Undrar varför?? Kan det vara värmen i lokalen ? Tyngden på pedalerna (ca 225 watt enl. cyklen). Eller är det för att det inte finns några naturliga vilo pauser i form av, backar, korsningar och dylikt.
Blir lite mörkrädd för min usla kondis. ! Det är ju bara ca 143 dagar till Vätternrundan. Inser att motionscykel är ett bra komplement, kanske det skulle vara ännu bättre på ett spinn-pass där man inte så lätt kliver av cykeln när man börjar känna att det tar emot, utan blir påhejad av ledaren!! Alltså är det karaktären som sviktar ??
Ska försöka göra ett nytt försök med motionscykeln efter jobbet i kväll. Ska inte ställa så höga krav på mig idag!

Inga kommentarer: