fredag 7 september 2007

Jobb!/ öl

Hospitera i Nyköping Ons & Tosrsdag!
Hade tänkt cykla till bussterminalen men kom inte iväg i tid. Grannen som var på väg till sitt jobb blev övertalad av mig att skjutsa mig dit för att jag skulle hinna med bussen ! Snäll som han är & dessutom granne så gjorde han det. Det kan jag tacka honom för att jag kom i tid, då den gick nån minut efter !! Hade aldrig hunnit med cyklen.
Att sen sitta på bussen som gick kl 05.50 ned mot Nyköping genom ett soldimmigt landskap var underbart vackert. Jag förstår idag vaför Ivar Lo-Johannson han skrev om den Sörmländska myllan & kärleken till jorden !! Medan kossorna & fåren betade i gräset när bussen gled fram över Sörmland!! Min vän mötte upp mig vid Busshållplatsen och lotsade upp mig till operation
Trevligt & alldeles lagom stort ställe. Fick se en Gastric- by-pass. Intressant op. som jag aldrig tidigare sett. Själva principen var att man koppla förbi själva magsäcken med ett antal suturmaskiner. KUL!
Sen var jag med om ett par atroscopier i knät. Dvs titthåls kirurgi i knäleden.
Var också med om Laparoscopisk galloperation, Epigastrica bråck (försvagning av bukmuskulaturen & fascian).
Sov över hos min kompis som bjöd på mat på kvällen. Vi satt & skvallrade en del och provade god öl. Trevligt att komma iväg på det sättet. Konklusionen var att Danskarna inte kan göra riktig Stout.
Detta trots att jag hde dåligt samvete gentemot familjen.
Åkte buss hem på torsdagen och kom fram ca kl 18.00 där min fru hämtade mig på stan.

Ikväll ska jag iväg igen till Bandhagen och prova öl med Åkes ölklubb som jag är medlem i. Familjen får vara kvar hemma igen !! tar tåget till Stockholm ca kl 16.00. För att sen hinna hem med sista tåget!!!! Det ska bli både trevligt & kul.
Träningen får vänta ! Både vad gäller Cyklandet & löpandet !
Och familjen hoppas jag väntar på mig!!!?

Inga kommentarer: