tisdag 4 september 2007

Cykel strul!


Satte mig på cykeln i hopp om att få ihop några Km innan jobbet började. Trots 2 grader så kändes det bra tills jag fick punktering på cykeln. Inte kul. Dock hade jag ny slang i reserv för att bara byta om det skulle bli en punktering. Problemet var när jag knäckte 2 st däckavtagre av plast. Och där stod jag dryga milen hemmifrån. Fick till slut ge upp, ringa & väcka min fru kl 6.00 och be henne plocka upp mig med bilen. Vilket resulterade i att hon fick väcka minstingen som fick vällingen i bilen. Tackar henne för att hon snällt skjutasde mig till jobbet & sedemera också hämta mig.
För mig kändes det pinsamt!
Så inte blev det mycket cyklande för mig!
Det var däcket som var helt slitet & slangen tittade fram. Inte konstigt att det blev punktering!
Imorgon ska jag till Nyköping & jobba där Onsdag & Torsdag. Sover över hos min kompis.
Medan familjen får klara sig själv. Främst min fru som får fixa ed både Fotbollsträning & trombon spelning! Så visst får jag dålig samvete!!!

2 kommentarer:

Gunillas J.ord sa...

hon är fantastisk, din fru. Faktiskt! Skönt att ha en sånn när punkan ränger sig på ;)

harry sa...

Japp! men trist att behöva utnyttja !! eller kanske hon käner sig mer behövd & att jag uppskattar henne !!