torsdag 20 mars 2008

Köksbryggeriet går i graven



Köket är numera helt renoverad varför en tidsepok med VillaÄngsmarkens köksbryggeri går i graven. Dock hoppas jag att bryggeriet hittar en plats att existera i. Där inte tapeterna lossnar från väggen när jag kokar vörten.

Ska eventuellt prova att brygga utomhus och se hur det kan fungera. Måste noga fundera ut att varje steg fungerar ute i kylan. Att hålla mäsken jämn tempratur på 67 gr C i ca 90 min blir den svåraste utmaningen. Håller min isolering verkligen så bra utomhus i 5 gr C ? Kanske måste jag prova med enbart vatten för att se vad som händer. Eller ska jag brygga i mindre kvantiteter genom att hålla mäsktempraturen jämn i vörtkokaren ? Nya utmaningar & nya innovationer att se fram emot !!

Synd att ge upp utan att försöka ! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant anläggning. Som ölälskare skulle en sådan vara kul. Tyvärr finns inte utrymmet.
Hoppas du löser dina problem med var den ska stå och puttra.
Kan inte lite lösa tapeter vara värt besväret?