torsdag 20 mars 2008

Pappas leksak!



Motionerar på självaste Skärtorsdagen. Inte så mycket för motionens skull men väl för den leksak jag fick av min familj när jag fyllde år. En GPS navigator Garmin Nuvi 200. Var bara tvungen att testa den med cyklen och se hur den fungerade. Alldeles utmärkt Och trevligt, dock varna batteriet för låg kapacitet ute i kylan -2 gr C. Upptäckte också att det diffade mellan min cykeldator och GPS. Illa eftersom cykeldatorn visade mera än vad GPS. Är cykeldatorn felinställd eller är det en normal diff. på GPS. Hur exakt visar då Garmin Nuvi 200 ?? Jag cyklade enl. cykeldatorn 21,32 km medan GPS visade 20,8 km.

Tanken var nog den att jag skulle ha den i bilen och inte på cyklen. Men man blir ju sugen på att bredda användningsområdet lite !! Nästa gång ska jag rova hur det går att ha den när man springer ? Ska bli intressant! Åtminstånde får jag lite motion då.

Inga kommentarer: